Link tracking met Google Analytics

Icons made by Freepik from www.flaticon.com is licensed by CC 3.0 BY
Met Google Analytics is eenvoudig  te meten op welke links er worden geklikt door parameters aan de url toe te voegen. Uiteraard is het vereist dat de analytics javascript code aan de website is toegevoegd.

De beschikbare parameters zijn,
utm_source * bron waar de link geplaatst is, b.v. facebook, twitter, blog, blog 593
utm_medium * medium, b.v. email, homepage, partnerX
utm_term keyword voor link, b.v. 'link product X'

utm_content

extra tekstveld, voor b.v. gebruik met A/B testen
utm_campaign * campagnenaam, b.v. 'promo1'

De velden met een * zijn verplicht

Omdat parameters ge-escaped moeten worden - bepaalde karakters hebben immers een speciale waarde in een url - heeft Google een URL builder tool gemaakt.

Een link naar http://www.itxplain.nl/ komt er bijvoorbeeld als volgt uit te zien:
 




Gerelateerd

29-08-2016 E-mailtracking met Google Analytics
- Bent u opzoek naar een Php of Java programmeur voor uw website of applicatie? (freelance / detachering)
- Losse tickets, opdrachten, of gehele projecten in de planning?

Dan kom ik graag met u in contact! Meer informatie over mij vindt u hier.
Sitemap | Op alle producten & diensten zijn de algemene voorwaarden van toepassing